Forum D&D

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-05-18 19:20:05

WKT
Karczmarz
Dołączył: 2015-05-17
Liczba postów: 162
Gadu Gadu: 6209585
Windows 7Opera 29.0.1795.47

Przypomnienie Sezonu 1. i Sezonu 2.

Wykręt:


Sezon 1.


Technicznie: Gracze działali jako niezależne siły, dysponującymi zasobami wynikającymi nie tylko z ich umiejętności, ale też władzy jaką posiadali. Nie stanowili spójnej drużyny i ich wątki w pewnej mierze były izolowane, jednak co jakiś czas się ze sobą przeplatały. Każdy oczywiście miał własne dążenia, które umożliwiały (lecz nie nakazywały) współpracę między graczami. Sesja była przewidziana dla postaci "średnio" i "wysoko" levelowych.


Fabularnie:  Królestwo Seniru powoli podnosiło się z ruiny w jaką popadło po niedawnej wojnie z północnym sąsiadem - Tanos - nazywanej też krwawą wojną. Największym wyzwaniem królestwa było koronowanie nowego monarchy, gdyż podczas wojny zginął zarówno król jak i jego następca. Na szczęście władza rady regencyjnej była na tyle stabilna, że pozwalała teoretycznie na wybór nowego władcy bez groźby wojny domowej i rozlewu krwi. Przynajmniej na dużą skalę.
Sandra Lanvale była zamożną szlachcianką, której kandydatura na stanowisko królowej i absolutnego władcy Seniru była rozważana. Poza tym, że uznawało się ją za piękną i mądrą kobietę, odnoszącą sukcesy finansowe a nawet społeczne, kierowała jedną z największych organizacji przestępczych w mieście - Cieniami Korony. Podobnie na stanowisko króla rozważani byli bracia Sandry a także kilku innych kandydatów o odpowiednim pochodzeniu i kwalifikacjach - oczywiście taki układ prowadził do rywalizacji między kandydatami, która opierała się nie tylko na zwykłej retoryce, ale także groźbach, szantażach oraz zabójstwach. W podobny sposób próbowano wpłynąć na elektrów, którzy mieli wybrać władcę. Jednym z nich był mędrzec z Istari, L'beltan Wito, który również należał do rady regencyjnej. L'beltan zmuszony był do rozwiązywania wielu bieżących problemów Seniru, i jako elektor również spotykał się z próbami zamachów na swoje życie oraz przekupstwa. Dodatkowo jako członek Istari musiał wypełniać misję swojego zakonu, które polegały głównie na przechwyceniu magicznych przedmiotów w Caan (stolicy Seniru) oraz pochwyceniu Teiry, zdrajczyni zakonu, która postanowiła działać na własną rękę. Przez swoje obowiązki wobec Istari był nawet podejrzewany o szpiegowanie Seniru, ale szczęśliwym przypadkiem obecny szef kontrwywiadu został zamordowany i sprawy już dalej nie drążono. (W sumie ciekawe - wrogowie L'beltana często gineli w dziwnych okolicznościach, ale to samo można powiedzieć o wrogach pozostałych graczy). Chcąc pochwycić Teirę, L'beltan zwrócił się z prośbą o pomoc do "ciemnej" strony Caan, organizacji przestępczych które brały aktywny udział w życiu politycznym Seniru.
Tarvo Diriun był zabójcą, a także dowódcą gildii zabójców zwanej Rand, niewielkiej organizacji, która jednak z racji swojego fachu miała w mieście znaczne wpływy i poważanie. Tarvo poza kontaktami z L'beltanem (w sprawie Teiry) oraz Sandrą Lanvale (gdyż ta również używała jego usług by wzmocnić swoją pozycję) dążył regularnie do zwiększenia swoich wpływów w przestępczej części miasta - i to skutecznie. Początkowo eliminował konkurencję, później rozszerzył wpływy terytorialne Rand, by wreszcie zniszczyć swoich wrogów i stać się najniebezpieczniejszym człowiekiem w Caan. W rezultacie został później zwerbowany do najpotężniejszej organizacji zabójców na świecie, do Czarnych Feniksów. Z gildii tej wprawdzie później wyleciał, ale to już inna historia...


Sesję cementowały trzy wątki:
1) Obrona Caan - Całe zachodnie wybrzeże kontynentu było narażone na ataki piratów ze Smoczych Wysp. Większość z nich płaciła po prostu haracz, by uniknąć walki i plądrowania. Piratami dowodził straszliwy wojownik Magnus, uchodzący za niepokonanego. Sama jego flota poza tym że była imponująca, dysponowała tzw. wielorybimi rydwanami, które same w sobie stanowiły postrach wszystkich statków i okrętów. Władze Seniru (ówcześnie pod wodzą rady regencyjne) musiały podjąć decyzję - spróbowac zebrać niewyobrażalnie wielką kwotę by zaspokoić rządzę złota piratów, czy może spróbować stawić zbrojny opór. Obie możliwości były trudne do realizacji, lecz rada regencyjna skłaniała się bardziej w stronę militarnej obrony. Sprawa dotyczyła również gildii przestępczych (w tym Cieni Korony i Rand), gdyż one również mogły ucierpieć w wyniku zwycięstwa Magnusa. W obronę miasta postanowiono więc włączyć przestępców, a łącznikiem między regentem a nimi miał być L'beltan. Wspólnymi siłami udało się odeprzeć atak piratów i pojmać Magnusa, jednak bitwa o Caan miała zmienić układ sił w mieście już na zawsze - zarówno tych oficjalnych-politycznych, jak i tych z półświatku przestępczego.
2) Teira - zbuntowana mistrzyni wiedzy Istari, która do swoich celów próbowała wykorzystać zarówno Tarva jak i Sandrę. Teira stworzyła siatkę szpiegowską, której celem było przede wszystkim namierzenie magicznych przedmiotów w mieście. Mistrzyni wiedzy posiadała od początku jeden z artefaktów, które wykradła z Istari - sztylet Liry - który umożliwiał jej natychmiastową teleportację do dowolnego miejsca które zna. Teira na polecenie L'beltana została schwytana przez Tarva i przekazana w jego ręce. Ostatecznie zaczęła pracować właśnie dla L'beltana, zaś Tarvo zatrzymał sobie jej sztylet, co uczyniło go niesamowicie potężnym.
3) Elekcja monarchy - L'beltan pragnął, żeby tron zajął uczciwy i kompetentny władca. Sandra uważała, że to właśnie ona spośród kandydatów zasługuje najbardziej na koronę. Zaś Tarvo miał po prostu nadzieję, że ta rywalizacja między pretendentami solidnie zasili jego sakiewkę - i w pewnej mierze miał rację.


Sesja zakończyła się koronacją Sandry Lanvale na królową, a także mianowaniem L'beltana na królewskiego namiestnika. Tarvo również może uważać się za zwycięzcę - jego gildia zajęła pół miasta, a on sam zdobył potężny artefakt, no i członkostwo w elitarnych Czarnych Feniksach.


Uwagi:
- L'beltan mniej więcej pod koniec sesji stał się magiem (dysponował odpowiednią wiedzą i przedmiotem który uczynił go czarownikiem)
- ważnym wątkiem był wywiad Tyros (nie mylić z Tanos!), który bardzo mocno próbował ingerować w politykę Seniru. Wywiad również był zainteresowany "polowaniem na magiczne przedmioty", w którym brał aktywny udział. Właściwie ostatecznie to właśnie wywiad Tyros przechwycił dwa najważniejsze artefakty: kulę i berło.
- w sesji udział brało ogromnie dużo organizacji, gildii i ugrupowań takich jak gildie przestępcze (zdaje się że było ich kilkanaście), służby specjalne (Senirskie i zagraniczne), kilka rodów szlacheckich,  sekt religijnych i gildii jawnych (gildia odkrywców, Istari). (Jestem dumny z tego, że udało mi się wprowadzić ich aż tyle [dblpt]P)
- za głównych przeciwników L'beltana, Sandry i Tarva można uznać: ród Vaeghirów, Lożę, Magnusa i agentów Tyros. Z tego Vaeghirowie wymarli (z wielką pomocą Rand), Loża się rozpadła, Magnus został schwytany, a część agentów Tyros została zabita (choć ten najważniejszy ocalał).






Sezon 2.


Technicznie: Sesja oparta o konwencjonalny model drużynowy, częściowo wykorzystująca wątki z sezonu pierwszego. Postacie z pierwszego sezonu pełniły rolę NPCów. Sesja dla postaci "nisko" i "średnio" poziomowych.


Fabularnie: Senir otrząsnął się szybko po bitwie o Caan, w której wojska Magnusa zostały unicestwione. Nowa królowa przystąpiła do reformowania kraju, i robiła to z głową. Królestwo zaczęło się podnosić na nogi i zagrażać interesom Tyros, które do tej pory dominowało światową gospodarkę i uchodziło za najbogatsze państwo kontynentu.
Caan przeżywało swoją złotą erę. Miasto nazywano "stolicą świata", gdyż stało się ważnym ośrodkiem handlowym, a jednocześnie wśród arystokratów na całym świecie zaczęła się wręcz moda na "senirskość". "Kto nie robi interesów w Caan, ten się nie liczy" - tak myślało wielu zagranicznych kupców.
Oczy całego świata nie były jednak zwrócone tylko na Senir, gdyż na horyzoncie pojawiło się również nowe królestwo. Zza oceanu, którego nie mogli przepłynąć nawet nieustraszeni piraci ze Smoczych Wysp, przybyli obcy, nazywający samych siebie technokratami. Okazało się, że za oceanem istnieje inny kontynent, w całości zdominowany przez jedno królestwo, czy raczej państwo: Wielką Technokrację. Technokraci deklarowali pokój i chęć pokojowej współegzystencji - w pierwszej kolejności chcieli zawiązać stosunki z Tanos i Senirem, i dla obu państw miało mieć to później negatywne konsekwencje.
Do Caan trafiła trójka różnych ludzi, z różnych środowisk i o różnych dążeniach. Nikt nie podejrzewał, że ich pojawienie się zmieni porządek sił na świecie - nikt poza osobą, która te zmiany zaplanowała.
Tisel Heartembrase był jednym z anarchijskich książąt, jego wujem był znany wtedy Aaron Wicher Pustynii, władca kilka anarchijskich państw-miast. Tisel przyjechał do Seniru z ważną misją - wraz z bratem miał zdobyć plany nowoczesnej broni opartej na czarnym prochu, która to ostatnio zaczęła zdobywać coraz większą popularność.
Falric Voss był Tanosczykiem, który wraz z rodziną przeprowadził się do Caan, z powodu kupieckich (i nie tylko) interesów swojego ojca. Sam Falric wstąpił do straży miejskiej, z ambicją zajęcia wysokiego stanowiska. Poza zamożną rodziną oraz ambicjami, Falrica wyróżniało również poczucie obowiązku i sprawiedliwości - pod tym względem był podobny do ówczesnego kapitana straży, Sinestera Aerica.
Mercedes była pomniejszą agentką wywiadu, działającą już od kilku lat poza terenami Seniru. Do stolicy została ściągnięta ze specjalnym zadaniem: miała wyśledzić zdrajcę w szeregach wywiadu, a dokładniej w oddziale, który zajmował się poszukiwaniem magicznych artefaktów na terenie Seniru (z rozkazu namiestnika L'beltana).
Trójkę tą połączyło morderstwo Sinestera Aerica, kapitana straży miejskiej, w które zostali wrobieni - przez maga imieniem Celesto. Celesto uważał jednak, że działa dla ich dobra, a jego działania miały uratować bohaterów przed gorszymi konsekwencjami niż oskarżenie o zamordowanie kapitana straży. Powoływał się również na przepowiednię, która według niego mówiła właśnie o nich.
Celesto sprawiał wrażenie szaleńca, jednak był magiem, a w dodatku jedyną osobą która oferowała poszukiwanej trójce wsparcie.
Tisel, Mercedes i Falric postanowili trzymać się razem, i wspólnie uporać się ze swoimi problemami. W między czasie zdołali:
- wmieszać się w konflikt Rand-królowa i zasłużyć sobie na gniew Tarva (tak naprawdę więcej niż z jednego powodu). Warto wspomnieć, że narzeczony Sandry, Derid posiadał magiczny przedmiot, który osłabiał działanie sztyletu Liry Tarva. Naturalnie żadna ze stron nie chciała pozbywać się swoich artefaktów: pierścień Derida umożliwiał mu chodzenie (Derid normalnie był kaleką), a Tarvo również nie zamierzał pozbywać się swojego sztyletu. Dało to początek konfliktowi, który mógł skończyć się nawet wojną Rand z Cieniami Korony.
- porwać Jerana Vossa. Ojciec Falrica okazał się nie tylko przestępcą, ale też osobą która bardzo interesowała przepowiednią na którą powoływał się Celesto, a także jej obiektami, czyli Tiselem, Mercedes, Falricem i Celestem. Zainteresowanie Jerana w końcu doprowadziło go do śmierci - warto jednak dodać, że działał na usługach Arcyzabójcy Czarnych Feniksów, który sam z jakiś przyczyn interesował się przepowiednią i jej następstwami.
- zniszczyć część dzielnicy Ogrody, rozwalając kilka domów na swojej drodze podczas dokonania spektakularnej ucieczki przez oddziałem najemników Jerana Vossa, a następnie wymknąć się z obławy robionej przez Rand
- przejrzeć spisek Tarva i Technokratów zmierzający do zamordowania królowej
- zdołali też uciec przed smokiem (a później nawet go oswoić do pewnego stopnia)


Rozwiązanie wątku głównego: Technokracja od początku planowała przejąć kontrolę nad Senirem - ideologia technokratów nie toleruje istnienia gdziekolwiek na świecie władzy absolutnej. Technokraci podczas ślubu Sandry i Derida dokonali przewrotu, zabijając pana młodego, a królową biorąc do niewoli. Do niewoli dostał się również Tarvo Diriun, zdradzony przez Arisa Laya, jednego z przywódców technokratów, z którym wcześniej planował zamach na Sandrę.
Tisel, Falric i Mercedes zdecydowali się dołączyć do ruchu oporu przeciw Arisowi Layowi, który ogłosił się regentem Seniru. Wspólnie wraz z siłami lojalistów wzniecili powstanie nazywane później Wojną Regentów, gdyż obydwiema stronami oficjalnie dowodzili regenci - samozwańczy Lay oraz były regent Permor, wierny królowej Sandrze.
Tisel, Falric i Mercedes zajęli się uratowaniem wciąż więzionej królowej (przy okazji wyzwalając też Tarva). Sesja zakończyła się epickim (:D) pojedynkiem z Arisem Layem, który został pokonany, upokorzony i zabity (3 w  1).
Tisel, Falric i Mercedes zostali okrzyknięci bohaterami Seniru, a samo życie w królestwie zaczęło wracać do normy. Mercedes dostała posadę głównego strażnika królowej, Falric posadę w straży z dobrymi perspektywami, zaś Tisel po powrocie do Anarchii został królem (pomógł mu w tym smok i śmierć jego wuja, oczywiście w niewyjaśnionych okolicznościach).
Podsumowując losy Seniru, królowa została bez małżonka a całe królestwo pozyskało nowego (choć nieoficjalnego) wroga - Wielką  Technokrację.


Sezon 3.


Technicznie: Sesja drużynowa przeznaczona dla postaci "wysoko" oraz "bardzo-wysoko" levelowych.

Fabularnie: -

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

[ Wygenerowano w 0.012 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 629.59 kB (Maksimum: 717.88 kB) ]