Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Oto miejsce na pytania i odpowiedzi
Offline
1) Czy rasy różnią się mową?
2) Rozumiem że ludzie są najmniejsi i najsłabsi ale za to najliczniejsi ?
3) Co z rasami nie inteligentnymi ? Albo nie cywilizowanymi? Potwory? Nieumarli ? Stworzenia magiczne? Smoki ?
Offline
I ode mnie:
1) Kiedy system? I czemu tak późno?:P
2) Mogę grać Sinesterem? Proszę?:D
3) Jak wygląda podział na warstwy/klasy społeczne? Pytam o to jak wygląda (i czy jest) feudalizm.
4) Można grać dowolną spośród trzech ras inteligentnych?
5) Bogowie są tutaj abstrakcyjną legendą (podobnie jak w 'realu') czy może interweniują regularnie w sprawy śmiertelników i istnieją ludzie którzy ich widzieli na własne oczy?
6) Istnieje rycerstwo/zakony rycerskie?
7) Zło i dobro są zdefiniowanymi cechami przypisanymi do istot/miejsc/wydarzeń (D&D) czy wszystko jest rozmyte i zależy od punktu widzenia?
8) Jak bardzo można ingerować w świat historią swojej postaci? (Przykładowo: mogę sobie wymyślić własną organizację... albo być od startu księciem?)
9) Słyszałem, że faworyzujesz kobiece postacie - prawda to?;>
10) Dużo będzie intryg/polityki, czy tylko sama napierdalanka?
11) Będzie możliwość wskrzeszenia?
12) Da się zabić MG? (z ciekawości oczywiście )
13) Kiedy zaczynamy?
14) Są jakieś dodatkowe wymogi/ograniczenia odnośnie tworzenia postaci?
Offline
Dobsze, czas na odpowiedzi
1) Ludzie i varlowie byli na początku wspólną cywilizacją, nie wypracowali więc innych języków. Różnią się najwyżej pewnymi określeniami, na przykład "kendr" który dla varla oznacza członka rodziny (i bierze się stąd że Varlowie nie mają rodzin w ludzkim znaczeniu). Takie słowa czy też określenia są raczej znane i używane tylko w okręgach danej rasy. Co do Draugrów to nie ma odnotowanego przypadku by którykolwiek kiedyś przemówił.
2) Ludzie na pewno są mniejsi od varlów oraz pewnych dragrów owszem. Są też w porównaniu siłowym najsłabsi. Jednakże tak jak żmije, nie muszą być ani więksi, ani silniejsi by być śmiertelnie niebezpieczni.
3) Potwory na pewno będą, jeszcze przeprowadzam casting, i jak już będę miał określonych kandydatów to opiszę tą sprawę na forum. Na pewno będą jeszcze inne inteligentne ale niecywilizowane rasy jak leśne skrzaty itp. z uwagi na magie druidów (o której też w swoim czasie napisze). Nieumarłych nie ma, stworzenia magiczne będą oraz są smoki. Jeeeej smoki!
------
1) Bo pracuje w pocie czoła przy zleceniu
2) Nie
3) Oj to zależy od krainy, wydawało mi się że opis świata wystarczył ale jak potrzeba szczegółowo no to cóż... . W Rhotanie mamy normalną monarchię z królem i księciem i księżniczką i królową. Pod nim są wasale którzy przewodzą głównymi miastami. Wojownicy są cenioną klasą społeczną praktycznie wszędzie na świecie, czy będą pod przewodnictwem samego króla Godryna, czy mniejszego jarla. Naturalnie ważną klasą społeczną są kupcy których karawany to krwiobieg cywilizacji całego Ogromu. Ważną społecznie i politycznie osobą jest też ktokolwiek kontroluje wydobycie Soli, minerału kluczowego w sztuce alchemii (która w tym świecie jest tak ważna jak inne systemy magiczne). Chłopi w Rhotanie są niską klasą społeczną, to zwykły pleb który o niczym nie decyduje. Co do duchowieństwa to w tym świecie nie ma żadnego wpływu na politykę chyba że sam polityk jest religijny (Godryn nie jest). Choć rada czarodziejów z Białego Dworu wspólnie z królem rządzi Rhotanem, to magowie nie angażują się w życie społeczne by przejmować się swoim statusem. Są oczywiście respektowani, ale nie mają specjalnych przywilejów.
W Grofheim najważniejszy jest król i wszyscy którzy mu podlegają czynią to z respektu. Varlowie łączą się w lokalne klany które służą królowi jako radcy ale ostatecznie służą mu tak jak każdy żołnierz by służył. Choć każdy varl umie się bić, to nie wszyscy koniecznie są wojownikami. Varlowie zaadoptowali podobne klasy społeczne co ludzie. Różnicą jest to że nie majątek a siła się liczy bardziej. Varlowie instynktownie podlegają tym których widza jako silniejszych od siebie. Najlepszą drogą by zyskać władzę w Grofheimie to mieć na koncie wieeeele zabitych draugrów lub spuścić łomot każdemu varlowi by za tobą szli.
Wreszcie w Skelandzie podział jest bardzo rozmyty i zależny od miejsca. W Luftahraanie żyje król Skelandu, ale jest to samozwańczy władca który nie ma żadnego pokrewieństwa z tymi którzy te ziemie odkryli. Skeland to trudna kraina gdzie wszyscy bardziej się przejmują tym jak przetrwać niźli tytułami, i podział społeczny może być co najwyżej w celach organizacyjnych.
4) Można grać człowiekiem albo varlem.
5) Choć bogowie nie zsyłają deszczu chleba ani nie przenosza regularnie gór, to wiara w ich istnienie jest silna z powodu przekonania że to bogowie zsyłają emocje na istoty żywe. Oczywiście są ci którzy uważają to za stek bzdur, ale w mniejszości.Pewne sekty znają rytuały które nie są magią typową dla tego świata, a więc przyznawaną ingerencji boskiej, podobnie jak pewne przypadki. Na przykład nieuchwytność niesławnego Czarnego Dworu jest najprawdopodobniej efektem opieki Freyi. Krążą też legendy o bohaterach którzy widzieli się z bogami.
6)Nie ma zakonów rycerskich ani żadnych rycerzy. Jednakże będąc w Rhotanie czy Grofheimie można być członkiem specjalnych "klas" wojowników. Na przykład Grofheimscy berserkerzy czyli varlowie z uciętymi rogami. Czy też Rhotański jeździec.
7) Wszystko jest rozmyte. Zwróć uwagę że każdemu bogu przypisuje się negatywne i pozytywne cechy charakteru. Freya może wydawać się złą boginią ale bez niej nie byłoby przetrwania i rozsądku. Habard również może się wydawać zły ale bez niego świat praktycznie stałby w miejscu. Dla kontrastu Ottar na pierwszy rzut oka jest zajebistym bogiem (stworzył alkohol!!) ale zbytnie uszczęśliwienie może przysporzyć kłopotu (patrz "Rumfjord" na mapie).
8) Możecie polecieć z tematem jak chcecie. Chętnie to przyjmę. Może być tylko trudno niektóre rzeczy dopasować ale jestem skłonny na kompromisy.
9)Nie
10)Nie wiem nawet. Bedę się starać o więcej niż hack&slash. Wszak będziecie mieć własny klan(!) to będzie oznaczać sporo wewnętrznych problemów, nawet bez politycznych rywalizacji. Poza tym czasami nie da się wygrać pewnych bitew i trzeba myśleć naokoło nich albo jak się przygotować.
11)Nie
12)Da się. Wystarczy dużo spamu, męczenia dupy i irytowania.
13)W lutym.
14)Będą dopiero opisane, ale śmiało już postaci wymyślajcie. Pokrótce napisze tutaj że będziecie mieli własny klan(!) i będę potrzebował by wasza postać trochę czasu w tym klanie spędziła (parę lat chociaż). Czy się w nim urodziła czy nie to już mniejsza. Możecie jak najbardziej, a nawet powinniście się znać. Wasz klan znajduje się gdzieś w Skenlandzie i jest dość skromny (raptem 250 ludu). Będziemy jeszcze ustalać jego nazwę itd.
Offline
Jest wampiryzm i likantropia?
Offline
Jest likantropia, powszechnie uważana za klątwę/błogosławieństwo Habarda. Druidzi mogą też przyjmować wilkołaczą postać. Co do wampirów, nie ma odnotowanego przypadku takich istot.
Offline
Magiczne przedmioty? Jak zrobić, koszt i jakość ?
Offline
Robienie magicznych przedmiotów to podobno trudny i skomplikowany proces. Choć w Białym Dworze są magowie którzy się tym zajmują, to ich dzieła rzadko opuszczają mury Dworu. Ponadto nie ma żadnych ruin dawnej cywilizacji wypełnionych magicznymi przedmiotami jak w innych sesjach, co sprawia że przedmioty magiczne są wyjątkową rzadkością. Magiczne przedmioty potrafią mieć spektakularną moc, i nie ma odnotowanego legendarnego bohatera który miałby więcej niż dwa.
Offline
1.Czy refleks to to samo co unik w czasie walki?
2.Co daje rozwój skórnictwa? Będę mógł też przerabiać pozyskane skóry na przykład na pancerze, liny, rzemyki, bukłaki?
3.Czy jeśli mam tropienie to musze wziąść wiedzę żeby wiedzieć co tropię?
4.Czy jest coś takiego jak trucizny niemagiczne i czy jest to domena alchemików?
5.Jaka obowiázuje waluta, czy dla Varlów i dla ludzi jest inna?
6.nasz klan jest klanem podróżników? Mamy jakieś swoje wozy, domy, gdzie moglibyśmy przetrzymywać nasz dobytek?
7.Czy nasz klan będzie miał jakichś przywódców?
8.Czy magia jest bardzo powszechna? W każdym mieście znajdzie się paru magów/druidów/alchemików, a w wiosce conajmniej jeden? i jak ma się to do naszego klanu, czy jest tam dużo magików?
9.Kiedy robimy posiedzenie by jednogłośnie podjąć decyzję nad wyborem nazwy klanu?
"Everything you do in live is back to you..."
Offline
1. Refleks jest rzutem obronnym, jest czymś innym niż unik. Owszem ma mały sens ale systemowo to dość istotne to trzeba przymknąć oko.
2. Jak najbardziej. Skórnictwo to umiejętność pozyskiwania skór i futer ze zwierząt bez uszkodzenia skóry ani mięsa, oraz craftowanie ich na pierdoły, skórzane pancerze, poszwy na broń, namioty. Wyższy poziom skilla pozwala robić to szybciej, z trudniejszych materiałów oraz dekorować.
3. Dobre pytanie. Tak, samo tropienie pozwala ci dostrzec ślady, ale jeśli są w jakiś sposób specyficzne to nie rozpoznasz ich ich bez na temat stworzenia. Standardowo bez wiedzy tropiciel ma znajomość śladów większości zwierząt.
4. Istnieją trucizny niemagiczne, pochodzące od trujących zwierząt. Są jednak rzadkością także posługiwanie się nimi jest również bardzo rzadkie (więc nie ma na nie skilla w systemie). Częstsze są trucizny magiczne które owszem, są domeną alchemików.
5. Waluta jest wszędzie ta sama dla uproszczenia, ale ma trzy nominały: Srebrne Reifry (nikt nie pamięta kim była Reifr), Złote Omry (od pierwszego ludzkiego króla), oraz Platynowy Ragh (od drugiego króla varlów. Znana też jako "waluta królów" gdyż jedna jest warta kilograma Soli).
kufel piwa -> 1 srebrna moneta
10 srebrnych -> 1 złota moneta
100 złotych -> 1 platynowa moneta
1 platynowa -> cała karczma
6. Owszem, podróże nie są obce waszemu klanu, choć wioska stoi już od ponad 20 lat jako próba osiedlenia się gdzieś na stałe. Każdy z was będzie mieć własną chatę (gdzie mieszka z swoja rodzinką jeśli jakąś ma).
7. Jeśli żaden z was nie będzie zaczynać jako przywódca (bo możecie) to będzie jakiś. Ale przejmiecie dowodzenie, to nieuniknione.
8. Magowie nie występują bardzo często. Jeden przypada na cztery wioski, a w każdym mieście jest garstka. Brzmi że dużo ale w typowej wiosce jest do 500 luda, a w mieście kilka tysięcy. Druidzi nie żyją w miastach a w dziczy i z tego co się wydaje, może być ich najwięcej spośród 3 typów magów. Trudno powiedzieć bo wielu druidów nie pokazuje się nikomu, ale jest kilka lasów w których spotykają się oni kilka razy w roku (np.: zagajnik Ottara, Bory Lunadina). W waszym klanie nie ma żadnego maga (poza potencjalnie wami). Ale możecie w historii dopisać jakiś magów czy to z sąsiedniej wioski czy rodzinnie żeby wyjaśnić kto nauczył was magii (Konieczne przy wybraniu alchemika i druida).
9. Po tym jak Lucjan zagłosuje, zrobimy rundę drugą z najpopularniejszymi wyborami.
ALBO możemy się umówić na jutro na 19.
Offline
1) Jak liczebne jest nasze plemię ? 20-30 osób? koło 100 ? 200?
2) Skoro od 20 lat to jakbyśmy grali kimś starszym to pamiętamy osiedlenie?
3) Co mamy blisko? (Pewnie las...) Rzekę czy jezioro? (Bo plemiona osiedlają się blisko zbiorników wodnych...)
4) Co z oswajaniem zwierząt? Psami, końmi kotami czy też niedźwiedziami wilkami? (A może nawet potworami czy bestiami? )
5) Co z polityką plemienia ? Czy mieliśmy mamy jakiś wrogów?
6) Czy są w ogóle blisko jakieś inne cywilizacje? (Handel? )
Offline
1. Około 250 osób czyli połowa populacji normalnej wioski
2. Jak najbardziej. Po dzisiejszym spotkaniu ustalimy nazwę klanu (która przekłada się na jego historię) to ją wtedy napiszę byście wiedzieli co się działo 20 lat temu.
3. Będziecie w dolinie a więc góry, lasy, jezioro a także małe bagno.
4. Zapomniałem o tym. Dodaję zwierzęcą empatię do listy umiejętności w kategorii przetrwania. Nie moge jej wpisać oficjalnie bo nie mogę edytować postów z jakiegoś powodu.
5. Nie macie przysięgłych wrogów, ale macie potencjalnych przeciwników, zależnie od tego jak z nimi sobie poradzicie.
6. Będziecie w Skelandzie, w okolicy Błędnych Wzgórz. To bardzo odosobniona okolica. Jeśli będziecie chcieli handlować, konieczna będzie przeprowadzka.
Offline
Co z niewolnictwem? Istnieje? Jest legalne i popularne? Czy w naszym klanie są jacyś niewolnicy?
Offline
Wiedziałem że zapomniałem o czymś ważnym... : P
Niewolnictwo istnieje i jest tak zżyte z cywilizacją że nawet pomysł by je zdelegalizować jest co najmniej dziwny.
Niewolnikami są ludzie (lub varlowie) którzy przegrali wojnę, ich wioska złupiona przez bandytów, porwani z swoich domostw czy nie udało im się spłacić długu u kogoś wpływowego.
Niewolników można kupić w każdym głównym mieście handlowym. Niewolnicy nie mają żadnych praw, a ich traktowanie jest zależne od ich panów. Zdarza się że zwykła rodzina ma jednego niewolnika. Posiadacze farm na pewno mają ich kilkunastu, podobnie jarlowie (władcy miast) mają kilku niewolników w swoim dworze. Oczywiście nie ma takiej liczby niewolników na świecie by wolni ludzie nie musieli pracować.
Niewolnik może uzyskać wolność od swojego pana na warunkach jedynie przez niego ustalonych.
Wasz Klan również posiadał niewolników, ale od ostatnich wydarzeń przepadli wszyscy poza tymi których zapiszecie sobie w historii.
Offline
1) Kiedy zaczynamy?
2) Co z resztą klanu?
3) Może chcesz by wstawić drzewo genealogiczne?
Offline
Sory sory, dużo pracy było przez ostatnie dwa dni
Obiecuję że wstawię dzisiaj materiały
Zrobię ankietę odnośnie terminu
Offline
Smutno mi że dawno sesji nie było. Nie pamiętam czy lvl był czy nie. Za dużo czasu minęło.
Offline
Wiktor i Paweu, napiszcie do mnie na gg kiedy wam sesyjka pasuje. Ja nie miałem ostatnio jak bo najpierw miałem robotę po nocy a potem święta całe spędziłem poza domem ale już jest okejowo. Level na ostatniej sesji dostaliście.
Offline
kiedy sesja? Mi pasuje obojętnie o jakiej porze 23 lipca, btw w kazdy inny dzien do ustalenia
"Everything you do in live is back to you..."
Offline
Rafale może napiszesz jakieś zakończenie do sesji skoro już nie gramy
Offline
Jestem całkowicie przekonany, że prace nad zakończeniem trwają nawet w tej chwili ;>
Offline
Strony: 1
[ Wygenerowano w 0.050 sekund, wykonano 8 zapytań - Pamięć użyta: 1.38 MB (Maksimum: 1.7 MB) ]